Blog

Here we inform you about the latest developments.

More coming soon!

Vertrek

Op vrijdag 14 okt verzamelden we om kwart voor tien op school. Na elkaar even mis gelopen te hebben, hebben we afscheid genomen van onze ouders en de rector. Daarna zijn we met z'n allen naar Schiphol gegaan. Eenmaal aangekomen, hebben we een groepsfoto gemaakt.

Toen hebben we de bagage weggebracht en zijn we door de douane heen gegaan.

We zijn naar Frankfurt en daarna met de Airbus A380 naar Shanghai gevlogen.

Dag 1 : Shanghai
​

Na een korte nacht in het vliegtuig, zijn we in Shanghai aangekomen. Terwijl we op de bus stonden te wachten, ging Joris naar een defecte softdrink automaat. Dat ging fout. Daarna had hij nog steeds dorst. We zijn met de bus naar het hotel gereden en intussen hebben we wat van Shanghai gezien. Het was even zoeken naar het hotel maar uiteindelijk zijn we helemaal bezweet aangekomen. We hebben onze spullen in de hotelkamers weggezet en zijn opzoek gegaan naar een eettentje. Na een heerlijke eerste maaltijd zijn we naar het business gedeelte van Shanghai gegaan. We waren al vrij snel moe door de jetlag en zijn dan ook niet al te laat naar het hotel teruggekeerd. We hebben ons opgefrist en zijn in een diepe slaap gevallen.

Dag 2 : Shanghai
​

Om 8:00 uur gingen we ontbijten. Er waren wat wekker problemen, maar het is uiteindelijk allemaal goed gekomen. Op dag 2 in Shanghai hebben we het oude gedeelte van de stad gezien. We zijn een tempel binnengegaan en daarna zijn we terug naar het hotel gegaan. Daar hebben we onze bagage weer gepakt en zijn we met de trein naar Zhenjiang gereisd. Robert kwam ons bij het station ophalen in een minivan en bracht ons naar het hotel. In het hotel hebben we onze spullen weggezet en zijn gaan eten met Robert in een restaurant. We hebben er heerlijk van een soort rijsttafel gegeten. Eenmaal terug in het hotel zijn, hebben we met

z'n allen een leuke avond gehad.

Dag 2 : Shanghai
​
Dag 3 : Yangzhou
​

Om 8:00 uur hebben we ontbijt van de KFC op. Daarna hebben we Jason van het Foreign Affaires Office, ontmoet. Hij heeft ons meegenomen naar het Slender West Lake. Daar hebben we een rondleiding gehad en hebben geluncht. We zijn daarna naar de Ge Garden gegaan. Ook daar hebben we een rondleiding gehad. Na de rondleiding kregen we vrijetijd in de Dong Guan straat geweest. Na even zoeken, hebben we een plek gevonden waar we avond konden eten. Daarna hebben we heerlijk geslapen.

Dag 4 : Yangzhou
​

Om 8:00 uur hebben we ontbeten. Daarna zijn we naar de Shuren Middle School gegaan. Daar hebben we een aantal lessen gevolgd met de studenten waarmee we al contact hadden via WeChat. We hebben gegeten in de cafeteria. Daarna hadden we eventjes in het hotel rondgehangen. Samen met Robert hebben we door Yangzhou gelopen en hij heeft ons wat interessante dingen verteld. Na deze rondleiding zijn we dumplings gaan eten. Hierna hebben de vier leerlingen, die bij studenten zouden slapen, de avond lessen gevolgd en is de rest naar het hotel gegaan.

Departure

On Friday 14 October, we ensembled at school at 9:45 am. After having missed each other, we said goodbye to our parents and the rector. After this we went all together to Schiphol. Once we arrived, we took a group picture.

Then we gave away our bagage en went through the security. We flew to Frankfurt en then to Shanghai by the Airbus A380.

Day 1 : Shanghai
​

After a short night in the airplane, we arrived in Shanghai. While we were waiting on the bus, Joris went to a softdrink machine. That went wrong. After that he was still thirsty. We went to the hotel by bus. During the bustrip, we could see some parts of Shanghai. It took us a long time to find the hotel, but in the end we found it. We put our bagage in the hotel rooms and went searching for a place to eat. After a delicious first meal we went to the business part of Shanghai. We were tired quite fast because of jetlag, so we went back to the hotel. We refreshed ourselves and fell into a deep sleep.

Day 2 : Shanghai
​

At 8:00 am we had breakfast. There were some issues, but they were all solved. On day 2 in Shanghai we have seen the old part of the city. We entered a temple and went back to the hotel after that. We collected our bagage and went by train to Zhenjiang. Robert picked us up at the train station in a minivan. He brought us to the hotel. We put our bag there and ate diner with Robert in a restaurant. We ate from a rice table. Once back in the hotel, we had some fun time hanging out with each other.

Day 3 : Yangzhou
​

At 8:00 am we ate breakfast from the KFC. After that we met Jason from the Foreign Affaires Office. He took us to the Slender West Lake. There we had a tour and we ate some lunch. After that we went to the Ge Garden. There we also had a tour. After the tour we got some free time in the Dong Guan street. Having searched for a while, we found a place where we could eat diner. Then we had a good night of sleep.

Day 4 : Yangzhou
​

At 8:00 am we had breakfast. After that we went to the Shuren Middle School. There we followed some lessons with the students with who we already had contact via WeChat. We ate lunch in the cafeteria. Then we hang around in the hotel room. Together with Robert we have walked around in Yangzhou and he told us about some interesting things. After the tour we ate dumplings. After this the four students, who stayed with Chinese students, went to the evening classes with their partners. The others went back to the hotel.